Sunday, July 10, 2011

Nikmatilah Air Zamzam Sepuas-puasnya Selagi Ada

Assalamualaikum wbt...

Kesyukuran kepada Allah dan salawat dan salam kepada Rasulullah saw... Air zamzam adalah anugrah yang tidak ternilai kepada umat islam dan manusia sejagat. Salah satu dari mata air dari syurga. yang kita boleh nikmati di alam ini. Mungkin ada kalangan kita tidak perasan bahawa air zamzam antara keajaibban yang luar biasa dan kita dapat rasai dan lihat dengan mata kita. Antara keajaiban air zamzam

1. Perigi yang kecil tapi manusia seluruh dunia boleh menikmatinya serta boleh dibawa pulang
2. Sudah beribu tahun airnya tidak pernah kering
3. Tidak bercampur dengan air lain sekalipun banjir pernah berlaku di Masjidil Haram
4. Rasa yang menyegarkan dan mengenyangkan kepada peminumnya

Hakikatnya sangat rugi bagi orang Islam yang tidak mahu menikmati air zamzam. Sedangkan ramai kalangan mereka yang mampu. Air zamzam kami dari SY Kaizen Trading sudah lebih 7 tahun terlibat dengan air zamzam. Sepanjang penglibatan kami dengan air zamzam ini. Kami tidak pernah kehabisan stok ini hasil doa tuan-tuan semua yang setia dengan kami dan menyokong kami selama ini. Kami bersyukur kepada Allah swt kerana diamanahkan untuk melaksanakan tugas ini mudah-mudahan mendapat keberkatan dari Allah swt selamanya dan mengekalkan kami dalam bidang ini.

Perbezaan air zamzam kami SY Kaizen Trading dengan produk yang lain yang berkaitan dengan air zamzam. Air zamzam kami yang dibotolkan semula dari tong 10liter air zamzam yang diimport dari Arab Saudi. Air zamzam kami asli dan tiada campuran dengan mana-mana air. Kami jamin ini kerana proses pembotolan semula dilakukan sendiri dan para pengguna boleh juga memilih membeli dalam bentuk tong ikut kemampuan masing-masing.

Ada kalangan kawan-kawan menyatakan sayang rasa nak minum air zamzam. Bagi saya tidak perlu sayang sebab sekarang kemudahan dan air zamzam sangat mudah didapati dan pihak kami sentiasa menjaga perkara ini untuk memastikan air zamzam terus boleh dinikmati oleh umat Islam khususnya di Sarawak. Kepada mereka yang agak sayang untuk mengeluarkan wang untuk membeli air zamzam sedang kita boleh membeli ubat lain dengan harga yang lebih mahal atau murah sedikit dengan harga air zamzam. Seolah-olah kita tidak yakin dengan air zamzam sedangkan air zamzam ada jaminan keberkesanan dari hadis-hadis nabi yang sohih.

Kemampuan selalu menjadi persoalan kalangan kita. Sebenarnya kita boleh menikmati kebaikkan dan keberkatan air zamzam dengan memperuntukan setong sebulan, atau setong 2 bulan atau setong 3 bulan . Lihat kepada kemampuan kita. Tidak akan rugi kepada diri dan keluarga kita selagi ada kemampuan. Dulu selalu kita dengar sukar untuk nikmati air zamzam tapi sekarang sudah ada depan mata. Adalah sangat rugi kita yang berkemampuan tidak mahu atau enggan menikmati air zamzam demi untuk kesihatan dan keberkatannya. Kepada yang berminat sila call/sms saya Ustaz Yahya 0128562426

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...